Kako Google rangira web stranice

kako google rangira web stranice

Znate li šta su Google algoritmi i koliko se često mijenjaju, koji faktori utiču na poziciju web stranica i na koji način Google zapravo odlučuje kako da rangira web stranice u rezultatima pretrage?

Na internetu je donekle postalo popularno pričati o Google algoritmima, SEO i uticaju Pande, Pingvina i Freda na poziciju web stranice. Ali, istina je da, iako su mnogi čuli za njih, većina ne zna o čemu se tu zapravo radi – osim ako nisu stručnjaci za SEO kojima je u opisu radnog mjesta da budu u toku s novostima.

U nastavku saznajte zbog čega se najčešće pominje baš Google rangiranje web stranica; koji su neki od faktora koji utiču na kvalitet stranice i, automatski, njegovo mjesto u rezultatima pretrage; šta se podrazumjeva pod ažuriranjem algoritma i koliko se često algoritam mjenja; kao i zbog čega je sve to bitno za vas – vlasnike web stranica.

ZAŠTO GOOGLE?

Google nije jedini pretraživač interneta, ali svakako jeste najzastupljeniji, s udjelom od oko 65% ukupnih pretraga. Podrazumjevani je pretraživač na prenosnim uređajima koji rade na operativnom sistemu Android.

Osim Googla, popularni su i Bing, Yahoo, Baidu, AOL, Ask, i mnogi drugi, u zavisnosti od regiona u kome se nalazite i od toga koliko ste spretni da promjenite podešavanja na vašem osnovnom pretraživaču.

ŠTA JE GOOGLE ALGORITAM?

Google algoritam je skup mnoštva kompleksnih računarskih programa koji se koriste za rangiranje web stranica i određivanje koji će se od njih prikazati na kom mjestu u rezultatima pretrage (eng. search engine results page – SERP). SERP je dinamička strana koju pretraživač prikazuje kao odgovor na upit korisnika.

Jedan od ključnih načina da Google shvati kontekst web stranice jeste da pošalje svoje robote da ga pregledaju, a zatim da na osnovu toga odluči o kategorizaciji i pozicijama web stranica prilikom prikaza u rezultatima pretrage.

Google algoritmi postoje samo s jednim ciljem: da svakom korisniku koji pretražuje internet ponude popis kvalitetnih web stranica koji najbolje odgovaraju na upit pretrage, kao i da taj proces traje što kraće.

KOJI FAKTORI UTIČU NA RANG STRANICE?

Iako se skoro svi pitaju koji faktori utiču na rang stranice, pravi odgovor je još uvijek potpuna nepoznanica. Činjenica je da postoji preko 200 pravila za rangiranje propisanih od strane Google-a na koje su dodate redovna osvježavanja i izmjene algoritma a koja u značajnoj mjeri utiču na povećanje vidljivosti.

Neki od bitnih faktora su sljedeći:

kvalitetan sadržaj,
redovan rad na web stranice, tj. koliko se često sadržaj mjenja/dopunjuje,
optimizovanost web stranice za pretraživače,
broj povratnih linkova, tj. na koliko se drugih web stranice nalazi link koji vodi prema vašoj stranici,
ključne riječi koje se koriste na sajtu,
starost web stranice,
lokacija korisnika koji pretražuje internet,
vrijeme koje korisnik provede na web stranici.

Sve to znači da stručnjaci za SEO imaju mnogo više posla nego što se može činiti na prvi pogled.

ŠTA JE AŽURIRANJE ALGORITMA?

Google svakodnevno uči sve više o navikama korisnika i načinu pretraživanja informacija dostupnih na internetu, te u skladu s tim ažurira algoritam s ciljem boljeg prikaza rezultata pretrage.

KOLIKO SE ČESTO GOOGLE ALGORITMI OSVJEŽAVAJU?

Još jedna Google-ova dobro čuvana tajna jeste i podatak o tome koliko se često algoritmi mjenjaju.

Nekada davno, algoritmi su se menjali na svakih nekoliko mjeseci i to je značilo da web stranica koja se nalazi u vrhu rezultata pretrage može ostati na istom mestu mjesecima, bez bojazni od konkurencije.

Međutim, to je danas postalo teže jer Google može da izmjeni algoritam i do 600 puta godišnje. Veoma često, Google ni ne najavljuje te izmjene nego ih stručnjaci za SEO primjete u oscilacijama u saobraćaju ka web stranici i pretpostave da su se desile ako ih je primetio veliki broj korisnika.

Konstantna ažuriranja Google algoritma dovode do mogućih oscilacija u poziciji web stranice u pretrazi i pomjeranja stranica ka boljim ili lošijom pozicijama. To znači da se i rangiranje web stranica vremenom mjenja. Jednog dana se vaša stranica može nalaziti na prvom mjestu na prvoj strani, a već sutradan na petom. Da bi se zadržalo prvo mesto, potrebno je stalno raditi na stranici i posjetiocima neprekidno nuditi zanimljiv, koristan sadržaj, a povremeno i osvežavati stari sadržaj.

PINGVINI, PANDE, FRED… KAKVA SU IMENA ALGORITAMA?

Iako se male izmjene sprovode svakodnevno, s vremena na vrijeme pojavi se značajnije ažuriranje algoritma. Vijest o tome pronese se putem interneta tek nakon što se neko dosjeti da definiše i imenuje ažuriranje, kao što se nedavno desilo s Fredom. Oni koji se ne bave internetom i digitalnim novostima, najverovatnije će propustiti takvu informaciju.

KAKO GOOGLE RANGIRA WEB STRANICE - ALGORITMI

Od popularnih ažuriranja Google algoritma, Panda se bavi sadržajem, Pingvin linkovanjem, Pirat autorskim pravima, Golub lokalnim pretragama, a Fred reklamama.
Dosadašnja praksa je pokazala da se velika ažuriranja algoritma imenuju životinjama. To su bili pingvin, panda i kolibri (eng. hummingbird); ali najnovije ažuriranje, od početka marta, nazvano je Fred.

KAKO GOOGLE ALGORITMI UTIČU NA VAŠU WEB STRANICU?

U zavisnosti od toga koliko znate o optimizaciji web stranica, mijenja se i uticaj Google algoritama na Vašu stranicu.

Naime, ako ste samo vlasnik web stranice koji se ne razumije pretjerano u to kako funkcioniše internet, ne treba se puno brinuti o izmjenama algoritma – to je posao stručnjaka za SEO, koji prate ove izmjene i uspiješno ih primjenjuju na Vašu web stranicu, kako bi vam obezbijedili postizanje i zadržavanje željene pozicije u rezultatima pretrage.

Cilj svih web stranica jeste da korisnicima pruže ono što traže: korisne informacije, pomoć i odgovore na postavljena pitanja. Kada to postignete, budite sigurni da će se posjetiocima dopasti Vaša web stranica, da će na njemu provoditi vrijeme i djeliti ga na društvenim mrežama. Povećanje saobraćaja na web stranici signal je Google-u da treba da ga pozicionira bolje. I prije nego što toga postanete svijesni, rang Vaše web stranice počet će da se poboljšava!

Želite poboljšati Google rang Vaše web stranice? Kontaktirajte nas! +38761555065

Share this Post