Zašto (ne) raditi web stranice za 500KM

investment

Pojavom Joomle, Drupal-a i WordPressa, recesije i stranica za grupnu kupovinu, dogodila se i masovna pojava onih koji uslugu izrade web stranice nude za 500KM, a nerijetko se taj iznos „akcijski“ snižava i na 300KM.
Ukucavanje termina „izrada web stranica“ ili „jeftine web stranice“ daje brojne rezultate s web studijima koji nude „vrhunske usluge koja Vam dovodi nove klijente već od 150KM+PDV“, ali i oglasa na forumima gdje „dizajner/programer“ nudi izradu web stranica za 100KM. Nadam se da ste se svi koji ovo čitate upravo nasmijali, jer „web za 100KM“ zvuči ozbiljno koliko i vjerovanje u tarot karte.

Za 500KM, a kamoli za 300KM NE MOŽETE dobiti VRHUNSKU stranicu. Za taj novac možete dobiti prilagođeni template kojeg već ima na tisuće drugih stranica, s dizajnom u stilu retro 90-ih, bez vizualnog identiteta i „poštenog“ SEO-a (optimizacije pretraživanja na tražilicama), a korisničku podršku uglavnom zaboravite, kao i posebne zahtjeve.

Drugim riječima, ako jeftino platite, jeftino ćete i dobiti. Ako jeftino izgledate na webu, što mislite kakvu percepciju stvarate među potencijalnim kupcima ili partnerima? Siromašnu web stranicu mogu si priuštiti određene „offline branše za koje je bitno samo da doznate broj jer Vam hitno trebaju“, među kojima su dimnjačarski servisi, krojački saloni ili apartmani na moru.

Već frizerski saloni trebaju bolje razmisliti o tome koliko će volje, energije i na kraju, novca uložiti u vlastitu prezentaciju. Ako šišanje i pramenovi stoje 100KM, web Vam jednostavno ne može izgledati kao da ste ga platili s tri takve usluge. Vrhunska klijentela koja je spremna platiti, itekako pazi gdje ide i kakav dojam ostavljate. Možete biti i najbolji frizer na svijetu, ali ako imate web koji odiše „ne ide mi dobro posao pa ne mogu priuštiti novi web“, nećete privući baš dobru klijentelu. Imidž prodaje. Jednako kao što će se muškarci prije okrenuti za zgodnom i sređenom djevojkom, tako će se i web surferi prije „okrenuti“ za sređenom web stranicom. Druga stvar je što se uistinu krije iza maske. O tome ovdje nije riječ. Mi govorimo o prezentaciji na webu.

Upitali smo četiri web profesionalca za mišljenje što klijent može dobiti za 500KM te zašto treba ulagati više novca u razvoj web stranica.

Jeftini webovi mogu služiti samo kao landing stranice. Konkretno, za 500KM može se dobiti osnovna stranica s logotipom tvrtke, prezentacijom proizvoda, par kraćih tekstova od 500 znakova i kontakt formularom bez mogućnosti samostalne administracije.

Ozbiljnije firme trebale bi imati i ozbiljnije web stranice. Ako netko ne može uložiti barem 1000KM u izradu web stranice, onda mu ni nije mjesto na webu.

Jeftini web ne bih nikako preporučio ozbiljnoj firmi jer bi loša internet prezentacija mogla naštetiti online ugledu firme i narušiti dozu povjerenja koju korisnici imaju prema firmi ili brandu.

Dalo bi se zaključiti da koliko se vlasniku isplati uložiti u stranicu zavisi od toga koliko brzo želi povrat uloženog novca, te šta mu znači svaki pomak u uspješnosti stranice. Koliko Vi smatrate da je potrebno uložiti u kvalitetnu web stranicu?

Share this Post