Vrlo često vidimo kako mnoge stranice nemaju pravilno postavljenu fotografiju na društvenim mrežama pa se može uočiti da je logo na profilnoj fotografiji odrezan ili da u naslovnoj fotografiji ne možemo pročitati sav tekst. Ovo odaje dojam neprofesionalnosti vođenja društvenih mreža i može uticati na uključenost korisnika u vaše objave.

Dimenzije fotografija za društvene mreže mnogima zadaju probleme jer danas su društvene mreže prisutne na raznim uređajima, različitih veličina zaslona. I dok smo prije 10 godina tačno znali koja je dimenzija fotografije idealna za Facebook, Twitter, LinkedIn – danas je to znatno kompliciranije.

Prvi problem nastaje zbog činjenice da ne koristimo samo jednu društvenu mrežu, već više njih istovremeno. Drugi problem je što društvene mreže imaju mnoštvo opcija i mogućnosti, a svaka od njih ima neke svoje idealne dimenzije fotografija. Treći problem jest što se te društvene mreže moraju prilagođavati raznim zaslonima uređaja pa nisu više standardizirane.

Facebook dimenzije fotografija
Facebook je još uvijek najpopularnija društvena mreža na svijetu. U ovim trenucima Facebook nudi pregršt opcija, a samim time postoji i puno mjesta za objavu fotografija. Ako želite dodati novu fotografiju na svoj Facebook profil, idealna dimenzija fotografije je 340 x 340 piksela. S druge strane, idealna dimenzija fotografije za naslovnicu je 1200 x 675 piksela, dok je za pametni telefon najbolje 400 x 150 piksela.

Što se tiče naslovne fotografije za grupu, ona bi trebala biti dimenzija 1640 x 859 piksela, što je pomalo nestandardno – ali se treba toga pridržavati. Nadalje, naslovna fotografija za događaj trebala bi biti istih dimenzija kao i naslovna fotka na profilu, što znači dimenzije 1200 x 675 piksela. U končanici, standardna objava fotografije na Facebooku trebala bi imati pripremljenu fotografiju dimenzija 1200 x 628 piksela. Dakako, moguće je koristiti i fotografije drugačijih veličina, pri čemu će one manjih dimenzija uzrokovati gubitak kvalitete, dok bi veće dimenzije trebale izgledati kvalitetnije.

Iako je u zadnje vrijeme eksponencijalni rast Facebooka stao, danas ta društvena mreža broji preko 2 milijarde korisnika. Skoro svi milenijalci imaju Facebook profil i potrebno je imati kvalitetne fotografije i odgovarajuće dimenzije kako biste pravilno predstavili svoj brend.

Instagram dimenzije fotografija
Instagram raste sve brže i preuzeo je Facebookov eksponencijalni rast pa se većina generacije Z, takozvana iface generacija, nalazi na Instagramu. Oni kao da su rođeni s mobitelom u ruci i vrlo su kritični što se tiče objava na Instagramu, stoga pripazite da vaše objave budu pravih dimenzija.

Što se tiče dimenzija fotografija za Instagram, prvo ćemo spomenuti kako je dimenzija standardne profilne fotke 180×180 piksela. Nadalje, standardna objava na Instagramu trebala bi biti dimenzije 1080 x 1080 piksela, iz čega se jasno može iščitati kako se radi o fotografiji kvadratnog oblika. Ako svratimo na Instagram priče, odnosno Instagram Story – tamo je idealna dimenzija fotografije 1080 x 1920 (što je omjer 9:16).

Linkedin
LinkedIn je društvena mreža za poslovne kontakte te je na njoj vrlo važno ostaviti dobar prvi dojam. Fotografije govore više od 1000 riječi, stoga pripazite da ostavite dojam profesionalnosti i na svojim fotografijama. Ovo pravilo još više vrijedi zakompanije jer je LinkedIn idealan za B2B spajanja, a zasigurno ne želite da vas potencijalni klijenti ili partneri smatraju nesposobnima ili nedovoljno educiranima. Pazite na dimenzije fotografija!

Profilna fotografija na LinkedInu trebala bi biti dimenzije 400 x 400 piksela, no LinkedIn će prihvati i razne druge dimenzije. Na vrhu LinkedIn profila nalazi se banner koji treba fotografiju dimenzija 1584 x 296 piksela, dok dimenzije takvog bannera na stranici kompanije iznose 1536 x 768 piksela. Što se tiče samih objava dimenzije mogu biti različite, no preporučuje se korištenje fotografija dimenzija 1200 x 628 piksela.

Twitter
Twitter koriste uglavnom visoko obrazovani ljudi koji su u potrazi za kvalitetnim informacijama i novostima iz svijeta. Idealne dimenzije fotografija za Twitter kreću se od 400 x 400 piksela za fotografiju profila, preko 1200 x 675 piksela za fotografiju objave na Twitteru, pa sve do naslovne fotografije profila koja bi trebala biti dimenzija 1500 x 500 piksela.

YouTube dimenzije fotografija
Ikona kanala trebala bi biti dimenzija 800 x 800 piksela, dok bi naslovna fotografija kanala trebala imati dimenzije 2560 x 1440 piksela. Što se tiče thumbnaila koji se dodaje uz pojedini video, on bi trebao biti dimenzija 1280 x 720 piksela.

Ukoliko Vam je potrebna pomoć prilikom kreiranja fotografija kontaktirajte naš tim grafičkih dizajnera kako bi Vaši profili na društvenim mrežama izgledali profesionalno.