Šta je social proof

Šta je social proof i zašto mora biti uključen u vaš web projekat

Društveni dokaz (eng. social proof) jedan je od najzanimljivijih koncepata psihološkog ponašanja ljudi u trgovinama, bilo da se radi o klasničnim trgovinama ili web shopovima.

Kad jednom shvatite ovaj koncept puno ćete lakše dovoditi promet u svoju trgovinu. I naravno, zarađivat ćete više.

Šta je društveni dokaz?
“Društveni dokaz je psihološki fenomen u kome ljudi procjenjuju vrijednost osobe, brenda, umjetničkog djela, ili bilo kojeg medijskog subjekta na osnovi prethodnih reakcija i ocjena drugih ljudi. Ovaj koncept socijalni psiholozi otrkili su još prije skoro sto godina, ali je tek sa pojavom Interneta i društvenih medija dobio svoje puno značenje.”

Vjerojatno ste do sada već shvatili da je najbolji primjer društvenog dokaza na internetu Facebook like. Tražite li na Facebooku frizerski salon ili bilo koji drugi obrt ili kompaniju, mislit ćete da vrijedi i da je kvalitetna ako će imati više likeova od ostalih.

Prenesemo li ovu priču na privatni nivo, uticaj likeova je jednak. Je li popularniji Adnan koji na Facebooku ima preko 500 prijatelja ili Aldin koji ima malo manje od 180 prijatelja? Odgovor je jasan kao dan.

Recenzije proizvoda
Kad kupujete nešto online, kliknete li odmah na dugme za kupovinu? Velika je šansa da vjerojatno pročitate nekoliko recenzija prije nego što kupite.

Istraživanje je pokazalo da se 70% potrošača oslanja na online recenzije prije odluke o kupovini. Taj je postotak čak i viši među mlađim korisnicima. 74% potrošača više vjeruje trgovinama kada imaju pozitivne recenzije, a 60% ih je izjavilo da zbog negativnih recenzija odustaju od kupnje.

Najveći online prodavači prikazuju recenzije na svojim stranicama proizvoda zbog snažnog utjecaja recenzija. Recenzije pomažu kupcima da se osjećaju sigurnije za vrijeme kupnje. Recenzije također pomažu vašim proizvodima u rezultatima pretraživanja za vaše jedinstvene ključne riječi.

Najbolje mjesto za prikazivanje recenzija vaših korisnika je na stranicama proizvoda i gdje su jasno vidljive. Najbolji primjer bio bi Amazon. Oni prikazuju recenzije korisnika i ocjene zvjezdicama za svaki proizvod.

Logotip brendova
Logotipi brendova još su jedan primjer dobrog social proof-a. Oni pokazuju vjerodostojnost vašeg poslovanja i povećavaju vrijednost onoga što nudite. Dodavanje logotipa dobro funkcioniše ako su ta poduzeća prepoznatljivi brendovi u vašoj industriji. To može uticati na pozitivan dojam potencijalnih posjetioca i pretvoriti ih u kupce.

Dodavanje logotipa robne marke kao social proof može povećati stope konverzija i pomoći korisnicima u njihovoj odluci.

Trust Seals
Trust seals su ikone koje se obično mogu pronaći u footeru većine online trgovina. Pružaju mogućnosti sigurne online transakcije (VeriSign) ili su pokazatelji da na stranici nema malware-a (McAfee Secure). Njihova je glavna svrha prikaz legitimne stranice koja je provjerena od (vjerodostojne) treće strane.

Istraživanja Econsultancya and Tolun-a pokazala su da je gotovo polovica ispitanika traži trust seals kada kupuju na njima nepoznatim online trgovinama.

Zašto vaše poslovanje treba društveni dokaz?
Zato što kupci više vjeruju drugim ljudima nego vama.

Uz dobre recenzije na internetu, mogli biste puno više prodati nepoznatim osobama (potencijalnim kupcima) samo kada biste imali pozitivne komentare onih koji su već kupili.

Ono što svakako trebate upamtiti je sljedeće: društveni dokaz izgrađuje povjerenje.

Ponekad je zaista teško uvjeriti kupce da isprobaju određeni proizvod ili uslugu, ako ne razumiju konačnu vrijednost koju će dobiti. Osvrt zadovoljnog kupca ili broj proizvoda prodanih u određenom razdoblju potiče na kupnju.

Ako imate recenzije, i to dobre recenzije o svom proizvodu ili usluzi, a vaša konkurencija nema, vi ćeš prodati a Vaša konkurencija ostat kratkih rukava.

Ukoliko Vam je potrebna pomoć sa razvojem brenda te želite povećati broj recenzija Vašeg proizvoda / usluge kontaktirajte nas. 

Imate dodatnih pitanja?

Izdvojene objave

Naši radovi