Vođenje web shopa nije nimalo jednostavan zadatak, važno je uvijek biti u trendu i pratiti novosti i savjete stručnjaka. Svakako obratite pažnju na nedostatke koji bi mogli usporiti ili čak ugroziti vaše poslovanje, morate se pobrinuti da svi segmenti vašeg web shopa funkcioniraju optimalno.

Otkrit ćemo vam par najčešćih pogrešaka pri vođenju web trgovine, a ako se pronađete na popisu, predlažemo da greške popravite u što kraćem roku.

1. Natrpani elementi na naslovnici
Ako ne znate što biste tačno i kojim redoslijedom stavili na naslovnicu vašeg web shopa, vjerovatno niste jedini. U nastojanju da istaknu sve prednosti, voditelji web shopa često natrpavaju naslovnicu.

Istovremeno žele predstaviti nove proizvode, akcijske cijene proizvoda i najnovije savjete koje su maločas sastavili u blogu.

Iako vas mi u potpunosti razumijemo, ne opravdavamo ovu pogrešku. Naime, jasno je da administratori web stranice ili voditelji web shopa žele povećati konverzije – broj posjeta na stranici, promet ili čitanost.

Konverzije jesu važne, ali svakako prije objavljivanja postavite cilj. Ako želite promovirati novu liniju proizvoda, u prvi plan istaknite bannere i proizvode iz nove kolekcije. Ako se želite riješiti zimske kolekcije obuće, istaknite sezonsko sniženje, a ako pak želite povećati čitanost bloga, istaknite najnovije savjete.

I zapamtite, kupci vole kada web shop izgleda uredno, smisleno i skladno. Naslovnicu natrpanu elementima opravdavamo jedino ako imate genijalnog dizajnera ili vodite web portal, ali čak i tada treba imati mjeru.

2. Loš opis proizvoda
Najčešća pogreška u web shopovima je loš i nekvalitetan opis proizvoda. Ovo se ponajprije odnosi na informativni tekst, u kojem bi trebali opisati sve relevantne informacije vezane uz sam proizvod. Kod web prodaje, kvalitetna fotografija i dobar opis proizvoda, ponekad su važniji od same cijene proizvoda.

Koliko teksta treba napisati za jedan dobar opis proizvoda? Dovoljno mnogo da naznačite sve prednosti i dovoljno kratko da potrošač ne izgubi interes za njega. Izbjegavajte komplicirane riječi, a zanimljive detalje napišite odmah u početku. Pobrinite se da je opis kvalitetan i optimiziran za tražilice, pa će vas i Google više voljeti.

3. Proizvod je nedostupan
“Ovaj proizvod nije dostupan” vjerovatno je najgora rečenica na koju kupac može naići. Ne samo za njega, već i za vas. Kako bi to izbjegli, nastojite što češće provjeravati zalihe, a savjetujemo i da proizvode koje trenutno nemate u ponudi sakrijete od kupaca.

Nikako nemojte brisati stranicu s proizvodom, pogotovo ako joj je Google dao autoritet, preusmjeravanje stranice bit će bolji odabir. Ukoliko proizvoda nema samo trenutno na zalihi zamolite korisnika da vam ostavi svoj kontakt kako biste ga mogli obavijestiti o dolasku proizvoda ili mu ga ponudite u nekom drugom pakiranju, ili od drugog proizvođača.

4. Prevelike fotografije
Znate li šta stvarno umanjuje user experience (iskustvo, zadovoljstvo korisnika) na vašem webu? Predugo učitavanje pojedine stranice ili još gore, predugo učitavanje cijelog web shopa.

Prosječno vrijeme učitavanje stranice možete saznati putem Google Analyticsa. Saznajte jeste li učitali preveliku fotografiju tako da u kategoriji Behaviour odaberete Site Speed > Page Timings. Otkrijte kojoj stranici treba više vremena za otvaranje. Provjerite veličine fotografija koje se nalaze na toj stranici.

Fotografije prevelikih dimenzija i težina nisu dobrodošle na vašem webu, a njihova optimizacija jedan je od savjeta koji će vam dati svaki SEO stručnjak.

Statistike kažu da svaka dodatna sekunda učitavanja stranice smanjuje stopu konverzije za 7%.

Zastrašujući podatak: Amazonu bi godišnja prodaja mogla pasti za 1.6 milijardi dolara za samo jednu sekundu dodatnog učitavanja stranice.

Da vam fotografije na webu ne bi radile probleme, držite se sljedećih uputa:
– Ne učitavajte slike veće od 1 MB.
– Za male grafike dovoljna je veličina od 300 KB.
– Ako imate mogućnost, kod spremanja slika uvijek pritisnite “Save for web”.
– Smanjite rezoluciju slike. Na većini ekrana, mobitela ili tableta prolazi rezolucija od 72 ili 92 dpi-ja. Rezolucije od 300 dpi-ja ostavite za printane materijale.

5. Komplicirani checkout proces
Proces kupnje trebao bi sadržavati što manje koraka, te zahtjevati minimalan unos podataka. U testiranjima se pokazalo da je moguće povećati prodaju za 50% samo ako se checkout koncipira na takav način da se sva polja popunjavaju na samo jednoj stranici, umjesto da kupac mora proći kroz više njih do završetka kupnje.

Svakako se pobrinite da vašim kupcima ponudite više mogućnosti plaćanja, kao npr. pouzećem, plaćanja internet bankarstvom te različitim kreditnim karticama, ne bi bilo loše da uvrstite i PayPal u opcije.

6. Nedovoljno opisani proizvodi
Opis proizvoda napisan kao Samsung TV 55UJ635V, vašim potencijalnim kupcima vjerojatno ne znači ništa.

Kod web prodaje su kvalitetna fotografija i dobar opis proizvoda ponekad važniji od cijene, a kada opis proizvoda ne postoji, posjetitelja neće ništa zadržati na vašoj stranici.

Kvalitetno odrađeni product page pomaže u SEO optimizaciji stranice, a copywriteri koji pišu opise proizvoda vredniji su od rudnika zlata.

Ako niste unijeli meta description velika je šansa da će Google u potrazi za tekstom pogledati upravo opis proizvoda.

Koliko teksta napisati uz proizvod? Dovoljno. Dovoljno mnogo da naznačite sve prednosti i dovoljno kratko da potrošač ne izgubi interes.

Nemojte koristiti komplicirane riječi, a zanimljive detalje napišite odmah u početku. Nemojte ih ostavljati za kasnije.

Pišite kratke rečenice i kratke odlomke bez puno objašnjavanja i ukrasnih pridjeva poput vrlo lijepa, visokokvalitetna, vrhunska i slično. Takav opis ne izdvaja vas ispred konkurencije. U potpunosti smo sigurni da niko neće svoje proizvode opisati riječima poput loša i nekvalitetna.

Korisnici se “pale” na riječi poput novo i besplatno, a izrazima vaš, vi, vama, vas, vašem stvorite dodatnu vrijednost za korisnika.

7. CTA (call to action) dugme– nemate dugme za poziv na akciju
Radi se o jako bitnom dijelu vaše web stranice, jer posjetitelj klikanjem na CTA dugme ostvaruje određenu akciju kojom je korak bliže da od posjetitelja postane kupac u vašoj web trgovini. Gotovo svaka web stranica ima određeno call to action dugme, a neke imaju i posebne stranice (landing page) posvećene upravo tome. CTA dugme bi trebalo biti uočljivo, u boji, u skladu sa dizajnom web stranice i mora privlačiti pozornost.

8. Nemojte izostaviti česta pitanja
Zajednički cilj B2B i B2C web stranica je povećanje konverzije. Osim oglašavanja i marketinških aktivnosti, konverzije možete povećati boljom pozicijom na tražilici.

Znamo da kupnja ima nekoliko faza od kojih je najvažnija brand awareness (postavljanje svijesti o brendu). Kada se već jednom pozicionirate u podsvijesti potencijalnog potrošača, on će u Google upisati ime vašeg branda, no šta kada još nije čuo za vas? Ovdje stupa na scenu content, odnosno sadržaj vaše stranice.

Kada se neko želi informisati o konkretnom problemu, neće u tražilicu upisati ime vašeg brenda, već samo izraz koji ga interesuje.

Sadržaj koji možete objaviti na stranici je:
– opširniji opis proizvoda
– pisanje bloga/savjeta
– razraditi česta pitanja.

Ako ste odradili opise proizvoda, a na vašem webu ne nalazi se kutak sa savjetima, onda su česta pitanja idealno mjesto na kojem se možete još malo potruditi oko sadržaja.

Istražite ključne riječi i probleme na koje možete odgovoriti u tom famoznom FAQ dijelu web stranice. Nemojte pretpostavljati da vaši posjetitelji znaju baš sve. Pokažete koliko vi znate i postignite veće konverzije.

Ukoliko želite uraditi redizajn Vašeg web shop-a kontaktirajte nas kako bi smo za Vas kreirali web shop koji uspješno prodaje.